supersaturation / video installation przesycenie / instalacja wideo
in collaboration with Hanna Pietrzak współpraca: Hanna Pietrzak
supersaturation / video installation / Survival 12 Art Review “City Inflammatory State” in the former building of the faculty of pharmacy of medical university / Wrocław 2014 przesycenie / instalacja wideo /12 edycja przeglądu sztuki SURVIVAL „Miasto stan zapalny” w dawnym budynku instytutu farmacji akademii medycznej / Wrocław 2014
supersaturation
video installation / 2014
Supersaturation is a two-channel video work composed of a series of underwater recordings. The work, in a surreal way, reflects the hypothetical state of an overflow of stimuli in an agglomeration that makes it impossible for an individual to exist in. The underwater struggles in the murky water combined with the cacophonous sounds of a city symbolize an entanglement of an individual in the dysfunctional environmental relationships. Paradoxically, the extreme conditions constitute a prompt to search for changes that would lead to symbolic cleansing towards a primeval state of being – uncontaminated by pre-programmed patterns of functioning. The work was first introduced during the 12th Edition of the Survival Art Review entitled “City Inflammatory State” that took place in 2014. The event was located in the former building of the Faculty of Pharmacy of Medical University. The underwater recordings were made in collaboration with Hanna Pietrzak.
przesycenie
instalacja wideo / 2014
Supersaturation (Przesycenie) to dwukanałowe wideo, na które składa się seria podwodnych nagrań. Praca w surrealistyczny sposób odzwierciedla hipotetyczny stan przesycenia aglomeracji miejskiej uniemożliwiający dalsze istnienie człowieka w jej obszarze. Podwodne zmagania w zanieczyszczonej wodzie w połączeniu z kakofonicznymi odgłosami miasta symbolizują uwikłanie jednostki w dysfunkcyjne zależności środowiskowe. Ekstremalne warunki paradoksalnie stają się bodźcem do poszukiwania zmian. Niesprzyjające środowisko wymusza ucieczkę w przestrzeń nieskażoną kulturowo zaprogramowanymi wzorcami funkcjonowania i prowadzi do symbolicznego oczyszczenia. Praca po raz pierwszy zaprezentowana została podczas 12 Przeglądu Sztuki SURVIVAL w dawnym Budynku Instytutu Farmacji Akademii Medycznej w 2014 roku. Podwodne nagrania powstały przy współpracy z Hanną Pietrzak